Checking date: 21/06/2016


Course: 2017/2018

New trends in advertising
(13538)
Bachelor in Film, Television and Media Studies (2008 Study Plan) (Plan: 154 - Estudio: 211)


Coordinating teacher: PINO ROMERO, CRISTINA DEL

Department assigned to the subject: Communication and Media Studies Department

Type: Electives
ECTS Credits: 3.0 ECTS

Course:
Semester:




Assessment System
  • % end-of-term-examination 60
  • % of continuous assessment (assigments, laboratory, practicals...) 40

Basic Bibliography
  • ALONSO RIVAS, J.; GRANDE ESTEBAN, I.. "Comportamiento del Consumidor". Esic, Madrid, 2004.
  • ARENS, W.F.. "Publicidad". McGraw-Hill, 7ª ed, México, 2000.
  • BRUJÓ, GONZALO. "La nueva generación de valor". Lid. 2008
  • DE TORO, JUAN MANUEL. "La marca y sus circunstancias". Carat Deusto. 2009
  • DEL PINO ROMERO, CRISTINA. "Brand placement: integración de la marca en la ficción audiovisual. Evolución, casos, estrategia y tendencias". GEDISA. Barcelona, 2006
  • DEL PINO, C.. "Nueva era en la comunicación comercial audiovisual: el marketing viral". Revista Pensar la Publicidad, nº2, Diciembre 2007.
  • DEL PINO, CRISTINA, CASTELLÓ, ARACELI, RAMOS SOLER, IRENE. "La comunicación en cambio constante: branded content, commumity management y comunicación 2.0". Fragua. 2013
  • FERNANDEZ GÓMEZ, J.D. "Aproximación a la estructura de la publicidad: desarrollo y funciones de la actividad publicitaria". Sevilla Comunicación Social y Ediciones y Publicaciones, 2005.
  • HEATH, CHIP AND DAN. "Made to stick". Random House. 2008
  • HOWARD, SCHULTZ. "El desafío Starbucks". Aguilar. Madrid, 2012
  • LOPEZ VÁZQUEZ, BELÉN. Publicidad emocional: estrategias creativas. Esic. 2007
  • MARTÍ, JOSÉ y MUÑOZ, PABLO. "Engagement Marketing". Prentice Hall. 2008
  • MEDINA, AGUSTÍN. "Bye Bye, Marketing". Pirámide. 2010
  • MÉNDIZ, A.. "Nuevas Formas Publicitarias: Patrocinio, Producto Placement y Publicidad en Internet". Ed. S.P.I.C.U.M, Universidad de Málaga, Málaga,2000.
  • NAFRIA, I.. "Web 2.0: el usuario, el nuevo rey de Internet". Gestión 2000. Madrid, 2007.
  • PELLICER JORDÁ, MAITE. "Etica y estrategia publicitarias". Editorial Académica Española. 2011
  • REGUEIRA, JAVIER. "Big brother is dead". Esic. 2011
  • REINARES LARA, EVA MARINA Y PEDRO J.. "Fundamentos básicos de la gestión publicitaria en Televisión". Esic. 2004
  • SHIRKY, CLAY. "Here comes everybody". The Penguin Press. 2008
  • SOLANA, DANIEL. "Postpublicidad: reflexiones sobre una nueva cultura publicitaria en la era digital". DobleYou. Barcelona, 2010

The course syllabus may change due academic events or other reasons.