Checking date: 10/05/2018


Course: 2018/2019

International business management
(13202)
Study: Bachelor in Business Administration (204)


Coordinating teacher: CERVIÑO FERNANDEZ, JULIO

Department assigned to the subject: Department of Business Administration

Type: N/A
ECTS Credits: 6.0 ECTS

Course:
Semester:




Students are expected to have completed
Competences and skills that will be acquired and learning results. Further information on this link
Description of contents: programme
Learning activities and methodology
Assessment System
  • % end-of-term-examination 60
  • % of continuous assessment (assigments, laboratory, practicals...) 40
Basic Bibliography
  • Bonache, Jaime; Behan, Barbara y Cabrera, Angel. Dirección de personas: Evidencias y perspectivas para el siglo XXI. Pearson Educación, Madrid. 2005
  • Cerviño, Julio. Marketing Internacional: Nuevas perspectivas para un mercado globalizado. Pirámide. 2010
  • DANIELS-RADEBAUGH-SULLIVAN. Negocios Internacionales. Pearson. 2004
  • GHEMAWAT. Redefiniendo la globalización. Deusto. 2008
  • Pla Barber, José y León Darder, Fidel. Dirección de Empresas Internacionales. Pearson Prentice Hall. 2004
Additional Bibliography
  • Cerviño, Julio y Baena, Verónica . La Globalización de las Marcas y la Competitividad: Tendencias y retos para las marcas españolas. Economía Industrial, número 279, pp. 93-106.. 2011
  • Cerviño, Julio y Baena, Verónica . Gestión Estratégica de la Marca en el mundo del vino. Spanish Journal of Rural Development, Vol. II, nº 4, pp. 1- 17.. 2011
  • Cerviño, Julio y Baena, Verónica . El desplazamiento del Centro y la Globalización de las Marcas: Retos para los gestores de marcas. Harvard Deusto Marketing & Ventas, páginas 6-13. 2012

The course syllabus and the academic weekly planning may change due academic events or other reasons.