Binkhorst, E. and Den Dekker, T.. Agenda for Co-creation Tourism Experience Research. Journal of Hospitality Marketing and Management, 18,2-3,311¿327.. 2009
Australia Council for the Arts. International Arts Tourism: connecting cultures. Australia Council for the Arts. 2018
Buitrago Restrepo, Felipe & Iván Duque. La economía naranja: una oportunidad infinita . New York-Bogotá: BID-Aguilar, 2013. 2013
Bustamante, E. and F. Rueda (coord.). II Informe sobre el estado de la cultura en España 2014: la salida digital. Madrid, Observatorio de Cultura y Comunicación. 2015
Bustamante, Enrique. Industrias Creativas. Amenazas sobre la cultura digital. Gedisa. 2011
Calderero, A. , Pérez, J. & Ugalde, I.. Territorio inteligente y espacio de economía creativa: una primera aproximación conceptual y práctica de investigación. XVI Congreso de Estudios Vascos: Desarrollo Sostenible-IT. el futuro. Donostia , Eusko Ikaskuntza, 2006. pp. 613-618. . 2006
Celaya, Javier. Anuario ACE de cultura digital 2015. Acción Cultural Española. 2016
EY. Rebuilding Europe The cultural and creative economy before and after the COVID-19 crisis. GESAC. 2021
Evans & Shaw. The contribution of culture to regeneration in the UK: A review of evidence. Department of Culture, Media and Sport; UK. 2004
Felipe Buitrago Restrepo & Iván Duque. La economía naranja: una oportunidad infinita . New York-Bogotá: BID-Aguilar, 2013. 2013
Florida, Richard. El gran Reset: Nuevas formas de vivir y trabajar para impulsar la prosperidad. Barcelona, Paidós, 2011. 2011
Florida, Richard. La clase creativa: la transformación de la cultura del trabajo y el ocio en el siglo XXI. Barcelona, Paidós. 2011
Gold, John R. & M. Gold, Margaret. Festival Cities: Culture, Planning and Urban Life. Londres-New York, Routledge. 2020
Groys, Boris. Sobre lo nuevo: ensayo de una economía cultural. . Valencia, Pre-Textos. 2005
Howkins, John. The creative economy: How people make money from ideas. Londres, Penguin. 2002
Kayhan Tajeddini, Vanessa Ratten, Thorsten Merkle eds.. Tourism, Hospitality and Digital Transformation Strategic Management Aspects. Routledge. 2020
Keating, Paul. Creative Nation. Australia. 1994
Ministerio de Cultura y Deporte. Plan de Fomento de las Industrias Culturales y Creativas 2018. Ministerio de Cultura y Deporte. 2018
Miége, Bernard. Capitalisme et Industries Culturelles. 1978. 1978
OCDE. Tourism and the Creative Economy. OCDE. 2014
Rausell Köster, Pau. La cultura como factor de innovación económica y social. Sostenuto.
Rausell, P., Abeledo, R., Carrasco, S, Martínez, J.. Cultura: estrategia para el desarrollo local. . Agencia Española de Cooperación Internacional al Desarrollo. 2007
Richards, Greg. Creativity and tourism: The State of the Art. Annals of Tourism Research Volume 38, Issue 4, October 2011, Pages 1225¿1253. 2011
Richards, Greg y Raymond, Crispin. Developing creativity in tourist experiences: A solution to the serial reproduction of culture? . Tourism Management Volume 27, Issue 6, December 2006, Pages 1209¿1223. 2006
Sassen, Saskia. Cities in a world economy. California, Pine Forge Press (A Sage Publications Company). 1994
Sassen, Saskia. Cities in a world economy. California, Pine Forge Press (A Sage Publications Company). 1994
UNCTAD. Industria Creativa 4.0: Hacia una nueva Economía Creativa globalizada. UNCTAD. 2022
UNESCO. Tourism and Culture Synergies . UNESCO. 2018
Zallo, Ramón. Cultura, industria cultural e innovación en la Comunidad Autónoma de Euskadi: una especialización pendiente. Ekonomiaz, 78(3), pp. 146-185. 2011
(*) Access to some electronic resources may be restricted to members of the university community and require validation through Campus Global. If you try to connect from outside of the University you will need to set up a VPN
The course syllabus may change due academic events or other reasons.